Nejprve vždy musíme vědět, jak e-shop doposud fungoval. Potřebujeme tedy znát čísla, čísla a zase čísla. Podíváme se vašemu businessu pod pokličku, abychom dokázali vymyslet co nejlepší online strategii pro jeho rozvoj. První kroky v rámci naplňování strategie jsou vždy analýzy. Mezi ty základní patří analýza klíčových slov, která přesně určí, na jaká klíčová slova a okruhy klíčových slov se budeme při rozvoji internetového obchodu zaměřovat. Další z obvyklých analýz je SEO analýza, která je zaměřená zejména na nedostatky e-shopu z pohledu vyhledávačů, jak napovídá i překlad Search Engine Optimization (optimalizace pro vyhledávače). Správně vypracovaná analýza KW (klíčových slov neboli Keywords) usnadňuje orientaci a umožňuje analytikovi lepší seznámení se sortimentem. Proto doporučujeme udělat vždy obě analýzy.
Co obsahuje SEO analýza:
- Kontrola technických nedostatků bránících v řádné indexaci a zobrazování ve výsledcích vyhledávání
- Analýza strukturálních a obsahových chyb
- Off-page faktory – analýza propagace webu z venčí (odkazy, PR, reklama, aktuální stav indexace ve vyhledávačích atd.)
- Analýza funkčních nedostatků (ta může být součástí nebo může být oddělena do samostatné důkladné analýzy funkčních nedostatků)
- Obecná doporučení
- Odhad nákladů a času na nápravu nalezených chyb
- Podrobné vysvětlivky
Během analyzování vždy procházíme obvyklá kritická místa, kde se na webech často chybuje, kontrolujeme jejich nastavení i funkčnost a vše okamžitě pečlivě zapisujeme. Takto odhalíme například chyby v robots.txt, v nastavení hostingu nebo přesměrování neexistujících stránek a mnohé další. V přehledně sestavené analýze tedy vidíte, co je v pořádku a co není. Nalezené problémy popíšeme, navrhneme řešení a stanovíme prioritu nápravy.
SEO analýzy nejsou nikdy stejné
Obsah analýzy se liší případ od případu a odvíjí se také podle aktuálních požadavků nebo potřeb klienta. Pokud víme, že budeme rozvíjet především obsah webu, pak se například můžeme více zaměřit na vypracování konkrétních návrhů textů, nadpisů a metatagů.
Analýza je hotová a co dál?
Pokud známe tým, který bude realizovat navrhované opravy a úpravy, můžeme přímo stanovit, kterého člena týmu se problém nejvíce dotýká a měl by ho řešit. S nápravou nalezených problémů vám rádi pomůžeme a můžeme zrealizovat i všechny navržené úpravy.
Co když je e-shop totálně v nepořádku?
Analýza webu někdy jasně ukazuje, že je lepší neopravovat chyby a vytvořit nový moderní internetový obchod, který bude od počátku vymyšlený tak, aby se co nejlépe prosadil ve vyhledávačích a byl konkurenceschopný.